Programovanie v jazyku C++

2. Lexikálne konvencie


2.1. Mená (Identifiers)

Pojem meno označuje nasledujúce elementy jazyka C++: Mená môžu pozostávať z nasledujúcich znakov:

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
_ 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Pre tvorbu mien platia nasledujúce konvencie:

Počas procesu kompilácie kompilátor hladá vždy najdlhší reťazec v sekvencii znakov a pokiaľ sú dodržané vyššie uvedené konvencie, prehlási reťazec za meno. Reťazec var10 je potom jedno meno, nie meno var nasledované číslicou 10, reťazec elseif je meno, nie kľúčové slovo else nasledované kľúčovým slovom if.

Veľkosť C++ programu po kompilácii prakticky nezávisí od dĺžky použitých mien. Pri voľbe mien je vhodné vyvarovať sa rôznych divotvorných konštrukcií a dodržiavať nasledujúce konvencie:

PROGRAMM_VERSION
LINES_PRO_PAGE
fileName tmpBuffer sort(stringArray)
counter fileSize addToFile()
Správne mená:
hello
toto_je_spravne_ale_aj_tak_nepouzitelne_meno
DEFINED
bAr
SeriovyTerminal
X
var0
Var0
CLASS
___

Syntakticky správne, ale obmedzene použiteľné mená :
my__File
__Input__
__HEADER__
__main__

Nesprávne mená :
012
a fool
$sys
class
3var
.name
if
***
4C_Trieda