Princípy tvorby softvéru

(letný semester, 2001/2002)


Literatúra

Materiál na skúšku je zachytený na slajdoch, ktoré boli odprednášané (a ktoré sú k dispozícii na tejto stránke). Pre lepšie pochopenie slajdov - ktoré samotné nie sú samozrejme postačujúce na pochopenie prebraných tém - uvádzame odkazy na ďalšie materiály a na literatúru.

Literatúra v knižnej podobe:

Dobrá kniha k UML je tiež:

Prednáška 1: Úvod, vodopádový a inkrementálny model procesu vývoja softvéru

Prednáška 2a: Implementation Guidelines

Prednáška 2b: Configuration Management

Prednáška 3: Návrh: modulárnosť, pojmy objektovo orientovaného návrhu, Design by Contract

Prednáška 4, 5 a 8: UML

Prednáška 6: Príklad návrhu v UML

Prednáška 7a: Poznámky k objektovo orientovanému návrhu
Prednáška 7b: Verifikácia a validácia

Prednáška 8: Design Patterns

Prednáška 9: Softvérová architektúra

Prednáška 11 a 12: Špecifikácia požiadaviek

Prednáška 13: Riadenie projektov


Termíny skúšok:

Skúška sa bude konať vždy v C. Bude pozostávať z písomnej časti a v prípade potreby (nerozhodná známka, záujem o zlepšenie známky) aj z ústnej časti. Na skúšky (okrem predtermínu) je potrebné sa zapísať do hárka, ktorý bude od 9.5. na chodbe na katedre informatiky.


Kontakt:

Mgr. Marián Slašťan, slastan@dcs.fmph.uniba.sk
Mgr. Pavol Mederly, pmederly@fmph.uniba.sk