Skúška z programovania pre 1i, 1MI a 1FI
10.1.2000 po
  1. Napíšte program, ktorý umožní jednému hráčovi riadiť robota v labyrinte:
  2. Robota aj krabice zadefinujte ako inštancie nejakej triedy, ktorá bude obsahovať minimálne tieto metódy: inicializačná, vykreslenie, test, či sa môže pohnúť momentálne definovaným smerom.
    Labyrint je zadaný v textovom súbore robot.txt. Každý riadok súboru popisuje jeden "riadok" labyrintu: každý znak v ňom reprezentuje 16x16 bodov na obrazovke, pričom znak Môžete predpokladať, že súbor je zadaný korektne a všetky riadky obsahujú rovnaký počet znakov. Napriek tomu, že počiatočný labyrint aj objekty na obrazovke sú zo štvorčekov 16x16, robot aj krabice sa môžu pohybovať v každom smere po 8 bodoch.
    Pohyb robota riaďte cez Timer.
  1. Napíšte program, pomocou ktorého môžeme riešiť problém šachového koňa:
  2. V programe zadefinujte konštanty pre veľkosť šachovnice a veľkosť políčka, napr.
      const NR=5; NS=7; vel=50;

 
© AB
Skúška Z02/2000