Skúška z programovania pre 1i, 1MI a 1FI
12.1.2000 do
  1. Napíšte program, ktorý umožní zahrať sa lunaparkovú hru Triafanie balónikov:
  2. Balóniky reprezentujte ako inštancie tejto triedy (definíciu môžete mierne zmeniť):
      predmet = class
          x,y:integer;
          b:TBitmap;
          constructor create(nb:TBitmap; nx,ny:integer);
          // ... ďalšie metódy
        end;
    Všetky balóniky, ktoré sa pohybujú po ploche, uchovajte v dynamickom poli, ktorého veľkosť sa mení podľa toho, ako sa balóniky objavujú na spodu obrazovky a miznú navrchu, resp. po zasiahnutí šípkou. V nejakých nepravideĺných časových intervaloch náhodne generujte balóniky rôznych farieb, rôznych rýchlostí pohybu s rôznymi x-ovými súradnicami (v pravej polovici plochy). Balóniky sú v piatich súboroch balon1.bmp, balon2.bmp, ...; šípka je v súbore sip.bmp - vo všetkých bitmapách by mala byť biela farba priesvitná. Na pohyb všetkých objektov použite časovač.
    Dávajte si pozor, aby ste ustrážili použitie bitmáp v projekte - súbory s bitmapami čítajte len raz.
  1. Napíšte program, ktorý umožní hrať hru Spájaj čísla (známej z detských časopisov):
  2. Čísla, t.j. vrcholy obrázku, realizujte korytnačkami (prvky velaKor). Tieto sa počas hry nebudú hýbať, iba budú vypisovať čísla a bude sa na ne klikať. Vrcholy obrázku sú zadané v textovom súbore spoj.txt, ktorý obsahuje dvojice čísel - súradníc bodov. Súbor je korektný. Korytnačky realizujte triedou mojaKor (definíciu môžete mierne upraviť):
        mojaKor = class(Kor)
          cislo:integer;
          constructor Create(x,y,ccislo:integer);
          procedure pis(farba:TColor);
          procedure ciara(x,y:real; farba:TColor);  // úsečka do daného bodu a vráti sa späť
        end;
© AB
Skúška Z05/2000