Skúška z programovania pre 1i, 1MI a 1FI
31.1.2000
  1. Napíšte program, ktorý nám umožní poskladať rozstrihaný obraz:
  1. Napíšte program, pomocou ktorého budú "farbiace mravce" vymaľovávať nejaké oblasti obrazovky:
  2. Všetky čiary kreslite len pomocou korytnačej grafiky.
    Pri generovaní slamiek, tieto zapisujte do textového súboru mravce.txt - postupnosť slamiek ukončite informáciou o slamke s nulovou dĺžkou - za toto budete pripisovať súradnice vzniknutých mravcov -- môžete použiť štandardnú procedúru Append, ktorá otvorí súbor na zápis a nastaví sa na jeho koniec -- bolo by dobre po zápise každého mravca tento súbor uzavrieť, aby sa korektne zapísali všetky informácie aj pri ukončení behu programu.
    Pri štarte programu, ak existuje súbor s menom mravce.txt, tak sa slamky negenerujú náhodne, ale sa načítajú zo súboru. Tiež sa pri štarte vygenerujú korytnačky na zapamätané súradnice ale s náhodnými farbami (podľa zadaných pravidiel).
© AB
Skúška Z13/2000