1. |
Naprogramujte hru Preskakovaná:
-
hracia plocha je šachovnica
NxM so šedými a žltými políčkami a hrá sa len na žltých políčkach;
-
dvaja hráči majú po M hracích
kameňoch, ktoré sú v počiatočných pozíciách: prvý hráč v dolných dvoch
radoch a druhý v horných dvoch radoch;
-
hráči striedavo ťahajú niektorým
zo svojich kameňov a to vždy uhlopriečne len po povolených políčkach na
voľné políčko;
-
jeden ťah znamená buď presun
na susedné políčko alebo preskočenie (nie vyhodenie) susedného políčka,
ale len ak je voľné.
Políčko hracej dosky má rozmer
VYSxSIR znakov obrazovky. Hracie kamene prvého hráča sú červené, súpera
modré a sú zobrazené obdĺžnikom (VYS-2)x(SIR-2) v strede políčka. Hra sa
ovláda pomocou klikania myšou:
-
farba hráča, ktorý je na ťahu,
je zobrazená farebným obdĺžnikom v pravom hornom rohu obrazovky
-
hráč, ktorý je na ťahu, najprv
klikne na svoj kameň (tento sa označí napr. vybodkovaním) a potom klikne
na cieľové políčko
-
ak je ťah v poriadku tak sa
vykoná, inak sa pípne a čaká buď na zadanie správneho políčka alebo na
odznačenie kameňa.
M, N, VYS a SIR sú konštanty programu, M,N > 4, VYS > 3,
SIR > 4, napr.
const SIR=6; VYS=4;
M=6; N=7;
Hracie políčko reprezentujte
objektom s metódami na inicializáciu, vykreslenie a zistenie, či sa naň
kliklo.
Program by sa mal dať v ľubovoľnom
okamihu prerušiť klávesom ESC.
Nepoužívajte GotoXY. |