7. Skúška z programovania pre 1i, 1MI a 1FI |
1. | Napíšte program, ktorý umožní zahrať sa
pamäťovú hru štvorce:
štvorce rovnakej farby vždy hrajú rovnaké tóny; Program by sa mal dať v ľubovoľnom okamihu prerušiť klávesom ESC. Nepoužívajte GotoXY. |
2. | Napíšte program, ktorý pomocou súboru strom.txt
nakreslí binárny strom. Na posledných vetvách tohoto stromu – listoch (t.j.
vetvy, ktoré sa už ďalej nerozvetvujú) sa vytvoria červené (farba 4 ) korytnačky
(prvky triedy VelaKor) – jabĺčka so zmeneným obrysom 6-uholníkom so stranou
5 (obrys nastavte pomocou metódy ZmenTvar) a sú natočené smerom nadol.
Strom je nakreslený zelenou (2) hrubou čiarou a začína sa kresliť v (0,-200).
Textový súbor strom.txt obsahuje v každom riadku 4 celé čísla, ktoré popisujú jednu vetvu stromu aj s uhlami pre podstromy, ktoré z nej vychádzajú. Prvé číslo označuje hĺbku vetvy, ďalšie jej dĺžku a ďalšie dve čísla dva uhly – odklon od momentálneho smeru vľavo pre ľavý podstrom a vpravo pre pravý podstrom. Ak sú oba uhly nulové, označuje to, že daná vetva už nemá ďalšíe podstromy a teda je listom stromu (vygeneruje sa tu jabĺčko). Ak potrebujeme vykresliť vetvu nejakej hĺbky, tak treba v súbore nájsť prvý riadok tejto úrovne, ktorý ešte nebol použitý. Zrejme si treba pre každú úroveň pamätať, koľko riadkov zo súboru sme už spracovali. Vstupný súbor nemodifikujte a ani si ho nenačítavajte
celý do pamäti.
|