Domáce úlohy

Úloha: 1 | 2

Domáca úloha č. 1 do 24.2.1999 16:30

Majme danú štandardnú schému:

begin [y1,y2,y3]:=[f1(x1,x2),a,c]
1:    if p1(y2,x2) then goto 4
2:    [y1,y2]:=[f1(f2(y1,b),x2),f3(y2)]
3:    goto 1
4:    if p2(y1) then [y3]:=[d]
end   [z]:=[y3]

Nájdite takú interpretáciu schémy, aby x1 a x2 boli celé kladné čisla a program počítal, či podiel x1/x2 má konečný desatinný rozvoj (program vráti hodnotu 1, ak áno a hodnotu 2, ak nie). Stručne zdovôdnite, že pri vašej interpretácii bude program pracovať správne. Program má teda vrátiť áno (hodnotu 1) napríklad pre dvojice (x1=1, x2=2); (x1=3, x2=15); (x1=9090, x2=3). Na druhej strane program má vrátiť nie (hodnotu 2) napríklad pre dvojice (x1=1, x2=7); (x1=2, x2=15); a pod.

(2 body)

Späť


Domáca úloha č. 2 do 2.3.1999 16:30

Majme danú Janovovu schému S:

begin [y]:=[x]
1:    if p1(y) then goto 9
2:    if p2(y) then goto 8
3:    if p1(y) then goto 6
4:    [y]:=[f5(y)]
5:    goto end
6:    [y]:=[f4(y)]
7:    goto end
8:    goto 8
9:    if p2(y) then goto 14
10:   [y]:=[f2(y)]
11:   if p1(y) then goto end
12:   [y]:=[f3(y)]
13:   goto end
14:   if p1(y) then goto 14
15:   [y]:=[f1(y)]
end [z]:=[y]

Nájdite ku schéme S ekvivalentnú voľnú Janovovu schému S1. Schému S1 napíšte a nakreslite aj jej grafickú reprezentáciu (diagram). Stručne zdôvodnite, prečo je schéma S1 voľná a ekvivalentná so schémou S.

(3 body)

Späť