| 
 | 
 neurónov, ktoré majú stavy
neurónov, ktoré majú stavy 
 ,
potom pod globálnou stabilitou rozumieme vo všeobecnosti stav
,
potom pod globálnou stabilitou rozumieme vo všeobecnosti stav
|  | (3.13) | 
 neurónov vyjadrí integrálne nejakou skalárnou formou. Vo všeobecnosti 
na popis GS je dobrá funkcia, ktorá tranformuje M-rozmerný priestor
stavou do jedného skalárneho čísla. Teda
neurónov vyjadrí integrálne nejakou skalárnou formou. Vo všeobecnosti 
na popis GS je dobrá funkcia, ktorá tranformuje M-rozmerný priestor
stavou do jedného skalárneho čísla. Teda 
|  | (3.14) | 
 neurónmi, ktoré majú stavy
neurónmi, ktoré majú stavy 
 .
Nech 
sú splnené nasledovné požiadavky:
.
Nech 
sú splnené nasledovné požiadavky:
 
 ,
ak všetky
,
ak všetky  
 je holomorfná, t.j. existujú prvé defivácie podľa
je holomorfná, t.j. existujú prvé defivácie podľa  
 pre
pre  , teda 
po nejakom čase (
, teda 
po nejakom čase ( ), bude suma stavov
), bude suma stavov  menšia ako konštanta
menšia ako konštanta
 .
.
 pre ktorú platí, že
pre ktorú platí, že 
|  | (3.15) | 

 sa nazýva  Ljapunovova funkcia energie NN, popisuje 
GS NN a pre stabilné NN
sa nazýva  Ljapunovova funkcia energie NN, popisuje 
GS NN a pre stabilné NN  .
Táto funkcia skutočne
realizuje tranformáciu stavov neurónov NN pomocou skalárnych
hodnôt. Uvedená metóda vyšetrovania stability je pre popis NN
základnou a od nej sa odvádzajú ďalšie metódy popisujúce
jednotlivé typy NN ( Cohen-Grossbergova resp.
Cohen-Grossberg-Koskova teoréma).
Pre FF NN má význam hovoriť o GS NN len v procese učenia. V procese mimo
učenia3.5 tam principiálne nemôže dôsť k nestabilite
NN. Pri RC NN však má význam hovoriť o stabilite pri učení ako aj mimo neho,
vzhľadom na existenciu rekurentných prepojení. Teda, ak je RC NN počas učenia 
stabilná, teoreticky mimo učenia môže na vstup NN prísť nejaký vstup, ktorý
NN urobí nestabilnou3.6.
Záverom tejto časti je treba podčiarknuť dôležitosť neurodynamiky hlavne 
v prípade vývoja nových učiacich metód. Už navrhnuté metódy učenia NN sa 
vyznačujú GS. Tabuľka prezentuje význam vyšetrovania
GS pri rôznych topológiach NN (kvôli prehľadnosti).
.
Táto funkcia skutočne
realizuje tranformáciu stavov neurónov NN pomocou skalárnych
hodnôt. Uvedená metóda vyšetrovania stability je pre popis NN
základnou a od nej sa odvádzajú ďalšie metódy popisujúce
jednotlivé typy NN ( Cohen-Grossbergova resp.
Cohen-Grossberg-Koskova teoréma).
Pre FF NN má význam hovoriť o GS NN len v procese učenia. V procese mimo
učenia3.5 tam principiálne nemôže dôsť k nestabilite
NN. Pri RC NN však má význam hovoriť o stabilite pri učení ako aj mimo neho,
vzhľadom na existenciu rekurentných prepojení. Teda, ak je RC NN počas učenia 
stabilná, teoreticky mimo učenia môže na vstup NN prísť nejaký vstup, ktorý
NN urobí nestabilnou3.6.
Záverom tejto časti je treba podčiarknuť dôležitosť neurodynamiky hlavne 
v prípade vývoja nových učiacich metód. Už navrhnuté metódy učenia NN sa 
vyznačujú GS. Tabuľka prezentuje význam vyšetrovania
GS pri rôznych topológiach NN (kvôli prehľadnosti). 
| FF-NN | RC-NN | |
| fáza učenia | áno | áno | 
| fáza života | nie | áno | 
| 
 |