Vo všeobecnosti rozdeľujeme prístupy k učeniu do dvoch veľkých
skupín:
kontrolované učenie - supervised learning (učenie s
učiteľom), ktoré sa ďalej rozdeľuje do dvoch podskupín a to do
štrukturálne učenie - tu rozoznávame dve
skupiny metód a to :
autoasociačné - na prvý pohľad je nelogické, aby sme na vstup
do NN dávali vzorku
a na výstup tú istú vzorku .
Teda
NN sa musí tak adaptovať, aby to čo je na vstupe, bolo aj na výstupe. Takéto
NN majú význam napr. pri simulácii pamäte apod.
heteroasociačné - tieto vlastne učia NN, že ku vstupu
patrí
výstup .
Teda NN sa naučí rozpoznávať vstupy a zatrieďovať ich,
ako jej to povedal učiteľ.
temporálne učenie - je v podstate heteroasociatívne učenie, ale
na vstup musí prísť za čas
sekvencia vstupov a až tejto sekvencii
ako celku je priradený jeden výstup. Napr. iba sekvencia ťahov šachu
v čase znamená výhru, alebo iba určitý časový vývoj ekonomických
a iných parametrov môže znamenať vzrast ceny akcií na burze a
pod.
nekontrolované učenie - unsupervised learning (učenie bez učiteľa).